Nieuws

Schrijf je nu in op onze nieuwsbrief

Het perfecte moment om te digitaliseren!

De coronacrisis hakt grondig in op onze jarenlange gewoontes. Plots is het voor KMO’s en zelfstandigen niet meer evident om fysiek af te spreken met klanten en leveranciers. Ook wij – boekhouders – dienen onze jarenlange gewoontes in vraag te stellen om onze werking te optimaliseren zodat wijzelf en onze medewerkers zo efficiënt en veilig mogelijk hun taken kunnen vervullen. We zijn dan ook overtuigd dat boekhouders én ondernemers nu volop moeten inzetten op digitalisering. We stellen daarom dan ook graag FUROO voor. 

FUROO is een pionier op het vlak van de digitalisering van uw administratieve handelingen en communicatie met boekhoudkantoren. Op deze manier kunnen jullie uw administratieve flow efficiënter organiseren zodat een optimale en veilige samenwerking mogelijk is. Een zeer laagdrempelig softwarepakket waarmee u als ondernemer tijd kunt besparen en jezelf als ondernemer ruimte geeft aan de zaken die écht geld opbrengen.

Hiervoor biedt FUROO twee digitale pakketten aan:

FUROO GO biedt jullie de oplossing om makkelijk aankoopfacturen en diverse documenten op te laden. Bovendien kunnen jullie eenvoudig en efficiënt verkoopfacturen opmaken. Deze gegevens kunnen moeiteloos in onze boekhoudsoftware verwerkt worden.

FUROO PRO biedt ondernemers dan weer de mogelijkheid om hun business flow optimaal te organiseren. Met deze tool kunnen offertes, leverbonnen & orderbevestigingen opgemaakt worden en deze in één enkele click omzetten naar voorschot- of verkoopfacturen. Aan deze versie is bovendien een mobiele app gekoppeld voor tijds- en materiaalregistratie. Makkelijk én handig!

Zo vergeet u nooit meer materiaal of uren te factureren. Tot slot kunnen jullie door middel van de CODA-koppeling ook steeds betalingen opvolgen. Zo kunt u uw administratie ten allen tijde up-to-date houden en in deze tijden is het van cruciaal belang om u zo efficiënt mogelijk te organiseren.

Wil je FUROO beter leren kennen? Volg dan één van de vrijblijvende webinars via: www.furoo.be/nl/demo

Bang dat u de software niet onder de knie zal krijgen?

Geen paniek! FUROO WIJST U DE WEG!

Corona hinderpremie – update 18.03.2020

Velen van jullie contacteerden ons reeds met vragen over de hinderpremie die wordt voorzien voor ondernemers en zelfstandigen die verplicht hun zaak moeten sluiten omwille van de Corona maatregelen.  

De ondernemers die getroffen zijn door een volledige sluiting bekomen een eenmalige premie van 4.000 euro en als ze na 21 dagen hun zaak nog moeten sluiten een vergoeding van 160 euro per dag.

Voor ondernemingen die in het weekend moeten sluiten is er een eenmalige premie van 2.000 euro en als ze na 21 dagen hun zaak nog moeten sluiten, krijgen ze een vergoeding van 160 euro per dag.

Restaurants die niet volledig sluiten maar overschakelen op afhaal, kunnen toch van de Corona hinderpremie genieten. Ook frituren die hun eetruimte moeten sluiten, kunnen die premie aanvragen.

De corona hinderpremie wordt beperkt tot 1 premie per bedrijf met een getroffen locatie. Voor ondernemers die actief zijn in de horecasector is er een premie mogelijk per uitbatings- of exploitatiezetel, op voorwaarde dat er per uitbatingszetel minstens 1 voltijdsequivalent (VTE)  RSZ-ingeschrevene tewerkgesteld is. 

Meer duidelijkheid over het aanvragen van die nieuwe premie, zal deze week beschikbaar zijn op deze website.

Onze medewerkers zullen u graag begeleiden en ondersteunen bij het indienen van uw aanvraag.  Indien er kan gewerkt worden met een volmacht, kunnen wij de aanvraag in uw naam indienen.  Wij vermoeden echter dat er geen speciale volmacht hiervoor zal voorzien worden (zoals bij de gewone hinderpremie).  Daarom raden we u aan om reeds een federaal token aan te vragen.  Daarmee kunnen we ook op afstand in uw naam inloggen en de aanvraag indienen. 

Dienstverlening Gevimar tijdens de coronacrisis

Gevimar wenst in het belang van zowel klanten als personeel alle genomen maatregelen zoveel mogelijk respecteren.

Hiertoe herleiden we ons tot een minimale fysieke dienstverlening op ons kantoor, terwijl het gros van onze medewerkers van thuis uit zal werken. Om tegemoet te komen aan jullie vragen of wensen, verzoeken we zoveel mogelijk per mail te communiceren. Voor dringende zaken blijven we telefonisch bereikbaar.

Deze maatregelen zijn alvast van toepassing tot en met 3 april 2020. Wanneer de situatie wijzigt, zullen we je hiervan op de hoogte brengen via onze nieuwsbrief, website en sociale media.

Indien je ons niet meteen kan bereiken en je hebt een prangende vraag, bel gerust ook naar het contactcenter Corona die specifiek vragen beantwoordt betreffende de maatregelen voor zelfstandigen.  Bel gratis naar 0800 12 018 – Elke werkdag van 8 uur tot 20 uur.

Zorg voor jezelf en voor je naasten!